Dag acht 28 gr - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Johan Smeets - WaarBenJij.nu Dag acht 28 gr - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Johan Smeets - WaarBenJij.nu

Dag acht 28 gr

Door:

Blijf op de hoogte en volg Johan

11 September 2016 | Portugal, Lissabon

Lisboa .
Terug komend op eergisteren, Fatima.
Fatima: Heel groot- Wijds - Wit , 2 GROTE kathedralen, een klassieke stijl en een zeer zeer groot modern en strak van architectuur.
Duizenden mensen, dit hadden wij absoluut niet verwacht.
Gelovig of niet gelovig, -----zeker de moeite waard.
Lisboa:
Gisteren echt de "toerist " uitgehangen " met RUGZAK!!! Metro, Sightseeing bus, nb 2 routes, kabelbaan, musea bezocht het zee aquarium ea het Expo gedeelte, Bairro Alto (‘het oude kwartier’) en gegeten op een schitterend dakterras van Hotel Alto Bairro ( een absolute aanrader) en het meest "fantastische" van de dag: Trip met de oude stadstram................
Oud, krakkemikkig en vies, ansigt wel leuk om te ervaren zou je denken nou........ Twee haltes verder zaten (hingen) we als haringen in een ton OVER- OVER - OVERVOL.
Smalle, hobbelige slingerende weggetjes en steegjes
Berg op berg af met snerpende enge geluiden van ijzer op ijzer. .....de rem.
Mening toerist (voetgangers ) moesten voor hun leven springen.
En wij hadden zeer klamme handjes en zweet op het voorhoofd.
Vervolgens ging tot overmaat van ramp de bovenleiding stoomtoevoer los.
Ook bleek de route niet zo te kloppen als aangegeven.
We werden tot twee keer toe "vriendelijk" verzocht uit te stappen. Hoe bruin gebrand de toeristen ook waren ze kwamen er allemaal bleekjes uit.

Leuk item 25 april.
Dit is een nationale feestdag (de Anjerrevolutie ) fijn dat men hier Niek's verjaardag viert !!!!
Er is dan ook nog een brug naar vernoemd - de 25 april brug-.
Morgen dag negen rijden we over de 18 km lange brug naar Lagos twee daagjes strand.