Dag drie - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Johan Smeets - WaarBenJij.nu Dag drie - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Johan Smeets - WaarBenJij.nu

Dag drie

Blijf op de hoogte en volg Johan

01 Januari 1970 | Spanje, Santiago de Compostella

Na het ontbijt zijn we de stad Santiago gaan verkennen allereerst het hotel Parador "Hostal dos Reis Cat'olicos" wederom schitterend. De korte rondleiding leerde ons dat dit hotel diende als rustplaats maar hoofdzakelijk als hospitaal voor de pelgrims. Tevens het einde van de pelgrimstocht.
In de 15e eeuw was reizen niet zo eenvoudig. Weersomstandigheden, wilden dieren maar ook rivaliteit onder de pelgrims vermoeilijkte de tocht.

Na een korte lunch pauze zijn we de Catedral de Santiago en het bijhorend museum gaan bezoeken, imposant. Trouwens zowat de gehele binnenstad is oudkundig-enorm- een groot museum. Zowat 2 km2.

Zo zie je nog eens wat en tref je de leukste mensen, zoals een groepje van 5 jonge mannen tussen de 25 en 30 en van klein blank naar groot groot getint en 4 nationaliteiten. Nieuw Zeeland, USA, Frankrijk en Spanje. Enfin, gezellig met ze alle op een terras bij 37 graden.

• 06 September 2016 - 09:04

Raymond:

Klinkt leuk allemaal. Ga lekker zo door!

• 07 September 2016 - 12:09

Marc:

Johan, Leon en ondergetekende zijn benieuwd wat jij op jouw leeftijd nog allemaal op te biechten hebt.