Dag 12 24 gr - Reisverslag uit Évora, Portugal van Johan Smeets - WaarBenJij.nu Dag 12 24 gr - Reisverslag uit Évora, Portugal van Johan Smeets - WaarBenJij.nu

Dag 12 24 gr

Blijf op de hoogte en volg Johan

14 September 2016 | Portugal, Évora

We verlaten de Algarve en rijden noordwaarts richting Evora, over glooiende provinciale wegen met wisselend landschap van bosrijk, kale vlakten, plantages van olijf- en kurkbomen, witte dorpen en op sommige bergen een kasteel genieten we van dit uitzicht met op de achtergrond muziek van o.a. Gold play, van Morrison, Sting en Vaya con dios is dit geen vervelende rit.
Onderweg hebben we nog een tussen stop gemaakt in het plaatsje Portel waar we bij een lokaal eetcafé over heerlijk mokka gebak hebben gegeten.

Na het inchecken in het bijzondere Ecorkhotel met zijn veel spa mogelijkheden zijn we op de stad gaan verkennen.
Evora sinds 1986 op de Unesco Werelderfgoedlijst is dan ook een van de mooiste steden van Portugal volgens de boekjes.
We hebben bezoek gebracht aan de Romeinse tempel en de Dom Santa Maria, dit is een granieten bouwwerk met veel beeldhouw werk en prachtige beschilderde tegels als wandversiering.